dimarts, 22 de març del 2011

ENTREVISTA AMB PEP ALBANELL

Davant la propera visita a l'escola de l'escriptor PEP ALBANELL (Joles Senell), els nens i nenes de 3r li hem preparat unes preguntes per conèixer millor la seva persona i la seva obra. Ell ens n'ha contestat algunes i ens ha explicat històries maques.
- Quants premis has guanyat?
- Com t’inspires per ser escriptor?
L’escriptor té una finestra imaginària al cap . Amb ella capta trossos de històries que veu pel carrer. Després barreja aquests trossos com si fos una rentadora fins que forma una història completa.
A continuació l’envia al cor que li diu si la història li agrada o no. Si no li agrada, l’escriptor torna a barrejar-la, però si li agrada, l’escriu.
- Quants llibres has escrit?
He escrit uns 220 llibres.
- En què més treballes?
- Com es fa un llibre?
Primer es pensa
Després s’escriu.
Finalment el corregeixes en diferents esborranys.
- Com s’aconsegueix ser famós?
- Escrius els contes amb l’ordinador?
- Necessites una habitació per escriure?
- Quin premi és el que més t’ha agradat?
El que no vaig aconseguir amb el primer llibre: el “Folk i Torres”
També m’ha agradat el “Víctor Català”, que és el pseudònim d'una important escriptora catalana Caterina Albert.
- Estàs jubilat?
- Escrius en esborrany o directament?
- Et fas ric escrivint?
- En quina escola estudiaves?
- Quin llibre t'ha agradat més escriure?
- Quants fills tens?
- Quina és la teva última obra?
- Quan temps tardes en escriure un llibre?
Aproximadament, uns tres mesos.
- Com has aconseguit ser escriptor?
Era el meu somni de petit. La mare em va dir: “Si vols ser escriptor, ho seràs. Has d’aprendre a llegir, i llegir molt.”
Un dia vaig llegir el conte del nen ric i el nen pobre. Com que no em va agradar com acabava, vaig escriure un altre final. Així vaig començar a escriure.
- En quantes editorials has publicat?
En moltes.
- Quan eres petit ja escrivies?
- Perquè signes els contes infantils com JOLES SENELL?
El primer llibre el vaig escriure amb el meu amic Carles Senpau. Vam inventar un pseudònim que contingués part dels dos noms: JOSEP ALBANELL – CARLES SENPAU


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada